Flyer Corona Helpdesk Statushouders in drie talen

Sinds donderdag 26 maart is er de Corona Helpdesk Statushouders. Asielzoekers, ongedocumenteerden en statushouders kunnen iedere dag van 14:00 – 16:00 uur de Helpdesk bellen. Lees meer in de flyer.

Corona Helpdesk is een initiatief van Nieuwlander met partners.


Waarom een Corona Helpdesk voor Statushouders?

De meeste informatie over corona is in het Nederlands. Onder 100.000 nieuwkomers zijn er nog veel mensen die de taal onvoldoende beheersen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland de juiste informatie krijgt.


Hoe werkt het?

Nieuwkomers kunnen telefonisch hun vragen stellen in het Arabisch of Tigrinya. Indien de medewerker niet direct antwoord kan geven, dan worden ze teruggebeld door onze specialistenteam.


Documenten te delen

In de bijlage vind je de flyer over de helpdesk in het Nederlands, Tigrinya en Arabisch. Deel de flyer met iedereen die te maken heeft met statushouders.


> download de flyer in het Nederlands

> download de flyer in het Tigrinya

> download de flyer in het Arabisch


Meer informatie over ondersteuning aan nieuwkomer?


>  meld- en steunpunt voor financiele zorgen jonge vluchtelingen


Ingrado nieuws ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Vul hieronder jouw naam en email adres in


We gebruiken de gegevens die je hierboven invult uitsluitend voor onze nieuwsbrief. Je kunt je op elk moment afmelden. Bekijk onze privacyverklaring.