Flyer Corona Helpdesk Statushouders in drie talen
vrijdag 27 maart 2020 in Landelijke ontwikkelingen
-
Sinds donderdag 26 maart is er de Corona Helpdesk Statushouders. Asielzoekers, ongedocumenteerden en statushouders kunnen iedere dag van 14:00 – 16:00 uur de Helpdesk bellen. Lees meer in de flyer.
Corona Helpdesk is een initiatief van Nieuwlander met partners.
Waarom een Corona Helpdesk voor Statushouders?
De meeste informatie over corona is in het Nederlands. Onder 100.000 nieuwkomers zijn er nog veel mensen die de taal onvoldoende beheersen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen in Nederland de juiste informatie krijgt.
Hoe werkt het?
Nieuwkomers kunnen telefonisch hun vragen stellen in het Arabisch of Tigrinya. Indien de medewerker niet direct antwoord kan geven, dan worden ze teruggebeld door onze specialistenteam.
Documenten te delen
In de bijlage vind je de flyer over de helpdesk in het Nederlands, Tigrinya en Arabisch. Deel de flyer met iedereen die te maken heeft met statushouders.
> download de flyer in het Nederlands
> download de flyer in het Tigrinya
> download de flyer in het Arabisch
Meer informatie over ondersteuning aan nieuwkomer?
> meld- en steunpunt voor financiele zorgen jonge vluchtelingen
Ingrado nieuws ontvangen?